Camí de ronda Cala Estreta-Calella-Tamariu

Caminada a la selvatge Costa Brava

Dia dedicat a fer una de les caminades amb més encant que es pot fer per aquesta zona de la Costa Brava, fent el tram de camí de ronda que va des de la platja de Castell, a Palamós, fins a Tamariu.

Avui faré una gran caminada, sens dubte, ja que ressegueixo plenament el camí de ronda comentat, baixant fins a ran de platjes per tornar a pujar acte seguit. Sempre amb el mar de referent, un queda absolutament meravellat i entén perquè s’anomena Costa Brava. A mesura que m’acosto a Calella de Palafrugell, lloc d’havaneres per excel·lència, el camí adquireix el seu matís més “artificial”, però no perd gota del seu encant, perquè el camí s’ha fet integrant-se en l’entorn. Després de pujar i baixar incansablement, tan bon punt passo pels porxos de les cases de pescadors de Calella, segueixo amb pas ferm en direcció Llafranc per enfilar el camí de pujada fins al far de Sant Sebastià. Una d’aquelles pujades que treuen l’aire, però que permeten recuperar-lo tan bon punt s’arriba al balcó de l’hotel que hi ha al costat del far. Des d’allà les vistes són poc més que increïbles, d’una bellesa i una sensació de pau sense igual.

Recuperat l’aire, continuu fins arribar a Tamariu, sempre amb les incansables pujades i baixades característiques de la zona. Ja és hora d’aturar-se a dinar, em dic, però abans em busco un lloc enmig de l’ocupada platja i em dono un bany per refrescar-me i treure’m la suor.

Després de l’àpat, ja amb un pas més decidit i per camins menys bruscos, poso destí al far per baixar a plè ritme fins a Llafranc, pujar per Calella fins a Cap Roig, i baixar ràpid per la pista que porta fins al paratge natural de Castell, i finalment arribar al càmping, ja a mitja tarda, per fer-me una bona dutxa, berenar i descansar una bona estona.

Si ho desitjeu, aquí teniu una bona galería de fotos, per gaudir tant com jo mateix, però naturalment, sense cansar-vos tant.